loading...
دهکده کنکور
مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 221 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

دوستان عزيز رياضي و فيزيک

اگر بودجه بندي اين مبحث را در کنکور 7 سال اخير بررسي کنيم متوجه مي شويم اين مبحث مهم ترين و البته جذاب ترين فصل کتاب رياضيات گسسته مي باشد .تعداد سوال هاي مطرح شده در هر سال متوسط 3 سوال مي باشد .

دامنه مطالب در اين مبحث بسيار زياد است و شايد آموختن جزء به جزء کليه نکات و همچنين حفظ کردن آنها علاوه بر وقت گير بودن ضرورتي نيز ندارد.

در ابتدا کلکسيوني از روش هاي مطالعه اين مبحث مطرح شده و سپس نظريات برخي از دانش آموزان برتر در اين موضوع ارائه مي شود:

1-   براي حل تست هاي که از قضيه بنيادي حساب که در قسمت اعداد اول مطرح مي شود از اثبات اين قضيه کمک بگيريد. نتايجي که از اين قضيه گرفته مي شود بسيار مهم است.

 

2-   در قسمت ب.م.م قضيه اي به نام بزو آورده شده است. اين قضيه بسيار بسيار مهم است. نکات آنرا به دقت مطالعه کنيد. بيشتر سوالات اين بخش از اين قضيه قابل حل مي باشد.

 

3-   به تعريف دو عدد نسبت به هم اول و نتايج آن دقت کنيد.

 

4-   در درون قضيه الگوريتم تقسيم نکته هاي زيادي وجود دارد از تمرين هاي کتاب براي آموزش کامل اين نکات استفاده کنيد.

 

5-   در عمليات جبري اعداد (جمع و تفريق) در مبناي غير از ده، برخي ابتدا عدد را در مبناي 10 تبديل مي کنند و سپس عمليات را انجام مي دهند. اين کار بسيار وقت گير و غير منطقي است. جمع و تفريق را در مبناي اصلي تمرين کنيد مي بينيد چقدر سريع تست حل مي شود. !

 

6-   مبحث مبنا در دانشگاه آزاد زياد مطرح مي شود.

 

7-   قسمت هاي مثل استقرا و خوش ترتيبي را بيشتر بايد مفهومي خواند ولي در مباحثي مثل الگوريتم تقسيم و هم نهشتي تست زياد حل کنيد.

 

8-   در پاسخ به سوالات هم نهشتي ابتدا دو طرف معادله را کاملا ساده کنيد.در اين صورت از خواص هم نهشتي بهتر استفاده مي کنيد.

 

9-   قضيه فرما يک حالت خاص قضيه اويلر مي باشد که کاربد فراواني دارد.

 

10-                      در حل تست هاي سياله خطي بهتر است يک جواب خاص معادله را پيدا کنيد و بقيه جواب ها را با ضريبي از جواب اول بدست آوريد.

 

پيشنهادات رتبه هاي برتر کنکور :

اصغر خرم-هفت کنکور

اين مبحث در ميان تمام مباحث درسي رشته رياضي از مباحث سخت است. ولي با يکي دوبار خواندن و بررسي سوال هاي کنکور مي توان فهميد که اين تست ها زياد هم سخت نيستند.

عرفان قادري

در اين مبحث دانش آموز فقط بايد زياد تست کار کرده باشدو از مثال زدن و عدد گزاري در سوال ها استفاده کند.

دانش آموزان عزيز اگر شما هم روش مطالعه خاصي براي اين مبحث داريد حتما بنويسيد تا ديگران نيز آنرا بررسي کنند شايد روش شما براي آنها نيز مفيد باشد.

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 154 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

از 25 سؤال درس ادبیات و زبان فارسی در کنکور 9 سؤال مربوط به تست‌های قرابت معنایی است. این 9 تست برخلاف دیگر تست‌های ادبیات (تاریخ ادبیات، املا و لغت، زبان فارسی و...) کاملاً مهارتی است و نیازی به حفظ کردن مطالب ندارید. شما با دانستن چند نکته و تمرین به راحتی می‌توانید به این 9 سؤال پاسخ درست بدهید.

براي اين‌که درصد بيش‌تري از سؤالات قرابت معنايي را درست جواب دهيد بايد ابتدا تسلط کافي روي شعر‌هاي کتاب درسي داشته باشيد. هم‌ معني و هم ‌مفهوم کلي بيت را خوب ياد بگيريد. دقت کنيد که مفهوم کلي با معني متفاوت است. بعد از اين مرحله سعی کنید در تست‌هاي کنکور سراسري و آزاد مفهوم صورت سؤال را پيدا کنيد. تا اين‌جا 50 درصد کار را انجام داده‌ايد. اصولاً در آزمون بيت صورت سؤال از کتاب درسي است و 4 گزينه بيت‌هاي خارج از کتاب است. حتماً پس از يافتن مفهوم سؤال آن را کنار سؤال يادداشت کنيد. همين طور اين کار را براي 4 گزينه انجام دهيد. اين کار باعث مي‌شود کم‌تر سردرگم شويد و زمان را از دست ندهيد. دقت داشته باشيد که هر چه‌قدر بيش‌تر در منزل تست بزنيد شناخت شما نسبت به بيت‌هاي خارج از کتاب بيش‌تر مي‌شود و مهارت شما افزايش مي‌يابد.

 

 

طراحی متود : شایان نعلبندی

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 266 جمعه 13 دی 1392 نظرات (1)

احسان فهام دبیر دوست داشتنی و مورد علاقه ام راز مطالعه ی شیمی پیش ۱ و فصل تعادل را این گونه شرح داد

مباحث تست‌خيز اين فصل عبارت‌اند از:

- اشکال

فصل تعادل شيميايي بيش از فصل سنتيک متکي بر اشکال است. آدرس مهم اين اشکال که مورد توجه طراحان آزمون‌هاي سراسري و آزمون‌هاي کانون هستند به شرح ذيل است.

1.    شکل «فکر کنيد»، صفحه‌ي 24

2.    شکل 1 صفحه‌ي 34

3.    شکل «خود را بيازماييد» صفحات 26 و 27 (سرعت‌سنج‌ها)

4.     شکل 3 صفحه‌‌ي 34

5.     شکل 4 صفحه‌ي 35

6.    شکل‌‌هاي «فکر کنيد»، صفحات 36 و 37

7.    شکل‌‌هاي «فکر کنيد»، صفحات 39 و 40

8.    شکل‌‌هاي «فکر کنيد»، صفحات 41 و 42

9.     شکل 5، صفحه‌ي 43

- جدول‌ها و نمودارها

در اين فصل، نمودارها و جدول‌ها اهميت ويژه‌اي دارند. نشاني نمودارها و جدول‌‌هاي مهم در زير آورده شده است:

1. دو نمودار «فکر کنيد» صفحات 27 و 28

2. نمودار مقايسه‌ي و K در حاشيه‌ي صفحه‌ي 38

3. نمودار «بيش‌تر بدانيد» در حاشيه‌ي صفحه‌ي 45

4. جدول 3 صفحه‌ي 47 (اثر دما و فشار بر مقدار آمونياک توليدي در فرايند هابر)

- رنگ‌ها

در فصل تعادل شيميايي، رنگ‌هاي متنوعي مطرح شده‌اند که در اثر جابه‌جايي تعادل به رنگ‌هاي ديگر تبديل مي‌شوند. رنگ‌ها و ترکيبات شيميايي آن‌ها به صورت زير است:

الف: تعادل کبالتII  کلريد

ب: تعادل  2 NO2«-----»N2O4

N2O4بي‌رنگ

NO2قهوه‌اي (آجري)

تذکر: اغلب تست‌ها در مورد اثر دما بر اين دو تعادل مطرح مي‌شوند.

توجه به تعريف واکنش‌هاي برگشت‌پذيري و برگشت‌ناپذير

1. رنگ نمک آب پوشيده‌ي کبالت (II) کلريد 6 آبه، صورتي است. در صورتي که اين نمک بدون آب باشد، رنگ آن آبي خواهد بود. پس حتماً اين رنگ‌ها را به خاطر بسپاريد.

2. فکر کنيد صفحه‌ي 24 کتاب درسي بيش از آن‌چه شما فکر مي‌کنيد مهم است؛ زيرا از فصل 2 شيمي چهارم، همواره سؤالاتي در کنکور سراسري سال‌هاي اخير آمده است.

3. به ياد داشته باشيد که يکاي ثابت تعادل با توجه به واکنش تعادلي مورد نظر مشخص مي‌شود. پس واکنش‌هاي تعادلي وجود دارند که فاقد يکا هستند.

4. در تعادل‌هاي همگن، واکنش‌دهنده‌ها و فراورده‌هاي يک واکنش تعادلي حتماً بايد در يک فاز باشند؛ در صورتي که واکنش‌هاي کاتاليزشده‌ي همگن، مواد واکنش‌دهنده و کاتاليز بايد در يک فاز قرار بگيرند و فراورده‌ها در اين قسمت بي‌نقش‌اند.

5.در فرمول ثابت تعادل، هيچ گاه غلظت‌هاي ماده‌‌ي جامد يا مايع خالص نوشته نمي‌شود؛ زيرا در هر دماي معين، غلظت چنين ماده‌اي بدون توجه به مقدار آن ثابت خواهد بود.

 

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 269 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

دیگر نگران مسائل سخت و طاقت فرسای فیزیک نباشید. آقای فاروق مردانی دبیر خون گرم فیزیک بوکان در گفتگوی کامل با ما راز حل مسائل را برای شما این گونه شرح داد (گفتگوی کامل به زودی )

 

رای حل مسئله‌های فیزیک حتما مرحله‌های زیر را باید دنبال کنید:

1) صورت مسأله را دقیق بخوانید و مبحث را شناسایی کنید و بفهمید مسأله از شما چه می‌خواهد.

2) اگر لازم بود، حتما شکل بکشید.

3) فرمول مربوط به مسأله را یادآوری کنید (اگر خلاصه‌نویسی کرده باشید و زیاد آن را مرور کرده باشید،‌ برای‌تان خیلی راحت خواهد بود).

4) اگر نیاز به جابه‌جایی و تغییر در فرم اصلی فرمول وجود دارد آن‌ها را انجام دهید.

5) اگر داده‌های مسأله نیاز به تبدیل واحد دارند آن‌ها را انجام دهید.

6) داده‌های مسأله را در فرمول جای‌گذاری کنید و مسأله را حل کنید.

به نکته‌های زیر حتما توجه کنید:

1) ابتدا حتما متن درس فیزیک را با دقت بخوانید و کاملا آن را بفهمید و بعد سراغ مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی بروید.

2) در منزل و برای حل سؤال‌های فیزیک هرگز از ماشین حساب استفاده نکنید و مسأله‌ها را حتما تا آخر حل کنید. سرعت محاسبه‌ها در کنکور خیلی مهم است. از همین حالا باید با حل سؤال‌های مختلف، سرعت محاسبه‌ی خود را افزایش دهید.

3) حتما بعد از مطالعه‌ و خلاصه‌برداری، سراغ تست‌زنی بروید و آن قدر تست بزنید (البته نه این که همه را در یک روز بزنید) تا به تسلط برسید. صبور باشید و آرام آرام سرعت خود را افزایش دهید.

4) گاهی هیچ اشکالی ندارد تست‌های تکراری بزنید. این کار برای افزایش سرعت عمل مفید است؛ البته به شرطی که بار دیگر از ابتدا تا انتها را حل کنید نه این که از حفظ جواب دهید.

5) لازم نیست فرمول‌های متفرقه را از کتاب‌های کمک‌آموزشی حفظ کنید و خود را دچار سردرگمی کنید. به جای این کار، شیوه‌ی درست استفاده از فرمول‌های اصلی را یاد بگیرید و با تمرین زیاد، در آن‌ها به تسلط کافی برسید.

* باز هم تاکید می‌کنم حتما برای موفقیت در درس فیزیک، لازم است سرعت محاسبه‌های ریاضی خود را بدون کاهش دقت، افزایش دهید؛‌ پس از همین الان شروع به تمرین کنید. کار سختی نیست.

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 237 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

عمار تاجبخش دبیر عربی در برنامه فرصت برابر و طراح سوالات کانون و مولف کتاب عربی همگامان برای مطالعه عربی روش طلایی زیر را پیشنهاد کرد (۱۰۰ درصد تضمینی )

رس عربی به عنوان یکی از مهم‌ترین درس‌ها برای افزایش تراز و بهبود رتبه محسوب می‌شود با این حال تعدادی از دانش‌آموزان در این درس نتیجه‌ی دلخواه خود را نمی‌گیرند. در این‌جا چند نکته ذکر شده است که اجرای آن در مورد بسیاری از دانش‌‌آموزانم مؤثر بوده است:

1- تعدادی از دانش‌آموزان به کتاب درسی خود اهمیتی نمی‌دهند و فقط به درسنامه‌های کتاب‌های تستی خود بسنده می‌کنند در حالی که خواندن کتاب درسی از اهمیت بالایی برخوردار است. قسمت‌هایی از جمله متن کتاب درسی، کارگاه ترجمه و تمرین‌ها و لغات پشت کتاب درسی و... بسیار مهم هستند.

2- می‌توانید هر تمرین کتاب درسی را به 10 تست برای خود تبدیل کنید؛ اما چگونه؟ به این صورت که مثلاً در تمرین مورد نظرگفته شده که "ترجمه‌ی صحیح این عبارت چیست؟" در حالی که شما می‌توانید علاوه بر پیدا کردن ترجمه‌ی صحیح، هر چه از قواعد عربی یاد گرفته‌اید (ویژگی تک تک کلمات، نقش هر کلمه در جمله و...) در آن تمرین پیاده کنید.

3- متن کتاب درسی را ترجمه کنید و مفهوم معنایی متن را بیاموزید. هم‌چنین قواعدی را که در آن درس یاد گرفته‌اید در متن کتاب درسی خود پیاده کنید. متن را تجزیه و ترکیب کنید. انجام این کار باعث می‌شود قواعد را بهتر یاد بگیرید و از طرفی متن کتاب درسی را کنار نگذاشته‌اید و نکات کنکوری موجود در متن را فراگرفته‌اید؛ زیرا در بسیاری از موارد از همین متن کتاب درسی برای طراحی سؤالات کنکوری استفاده شده است.

4- می‌توانید یک کتاب تست را برای خود به چندین کتاب تست تبدیل کنید. به این ترتیب که زمانی که به سراغ تست می‌روید می‌توانید در حل هر تست هر چه از قواعد بلد بودید در آن پیاده کنید. در این صورت هر تست به حداقل 10 تست تبدیل می‌شود. از طرفی باعث افزایش تسلط شما در تست‌ها می‌شود (در یک تست تمام قواعد را پیاده کنید).

5- بعضی از تست‌ها را چندین بار کار کنید. این کار باعث می‌شود نکات جدیدی را کشف کنید.

6- باید مرور زیادی داشته باشید تا در جلسه‌ی آزمون وقت کم نیاورید.

7- برای رسیدن به پاسخ از روش حذف گزینه‌ها استفاده کنید تا به تسلط بیش‌تر برسید.

8- در خواندن صورت سؤال و گزینه‌ها خودکار را به زیر تک تک کلمات بگیرید؛ زیرا با این کار به چشم خود دستور می‌دهید که به همه‌ی قسمت‌ها توجه کند و چیزی را جا نیندازد.

9- درک مطلب از مهم‌ترین سؤالات کنکور است. تعدادی از دانش‌آموزان این قسمت را به دلیل وقت‌گیر بودن کنار می‌گذارند در حالی که تقریباً 9 سؤال کنکور را شامل می‌شود. برای افزایش تسلط در این قسمت می‌توانید هر شب یک درک مطلب عربی کار کنید. با این کار کم کم تسلط خود را در این قسمت افزایش می‌دهید و دیگر در جلسه‌ی آزمون وقت کم نمی‌آورید.

10- پاسخ‌های تشریحی را هم برای تست‌هایی که درست زده‌اید و هم برای سؤالات شک‌دار، غلط و نزده‌ی خود بررسی کنید تا قواعدی را که مطالعه کرده‌اید بهتر یاد بگیرید. از طرفی نکات تستی گفته‌شده در پاسخ‌های تشریحی را جا نیندازید.

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 237 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

به زودی مصاحبه با عطا خفده (دبیر زیست شناسی ) رو در برنامه وبلاگمون خواهیم داشت

 

به زودی مصاحبه با سید فرزین حسینی (نفر برتر آزمونهای کانون در رشته تجربی در سال سوم ) رو خواهیم داشت

 

به زودی بررسی درصدهای پذیرفته شدگان آزمون سراسری شهرستان بوکان رو به همراه منابع مطالعاتیشون خواهیم داشت

 

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 263 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (1)

دانش آموزان دبیرستانهای دولتی پسرانه از کدام دبیر خود ناراضی اند

 

فارابی : سید مجید حسینی (دبیر ریاضی ) دبیر منفور همه دانش آموزان فارابی به شمار می رود

 

استقلال : شهریار احسنی و آقای خضرپور (دبیر ریاضی ) و آقای فاضلی (دبیر فیزیک ) منفور دانش آموزان دبیرستان استقلال می باشند

 

دانش آموزان دبیرستانهای مختلف نیز در صورت تمایل می توانند نام دبیر را با مدیریت اتاق فکر وبلاگ در میان بگذارند

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 274 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

بزودی در وبلاگ خواهید دید

 

مصاحبه با یونس آبدردیده نفر برتر آزمونهای قلمچی در شهرستان بوکان و نفر ۹ منطقه ۲ گروه انسانی در آزمون ۲۲ آذر

 

مصاحبه با آقای فاروق مردانی  دبیر محترم فیزیک

 

مصاحبه با آقای سلیم ابراهیمی دبیر محترم عربی

 

 

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 985 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (1)

خب گرچه شما معرف دانش آموزای کانونی هستید ولی خوشحال میشیم از زبان خودتون به معرفی خودتون بپردازید

من کوثر چوپانی متولد ۱۳۷۵ در روستای ساریقامیش از توابع شهرستان بوکان هستم و الآن در دبیرستان نمونه دولتی تمدن در حال تحصیل هستم

 

شما از کی با آزمونهای برنامه ای آشنا شدید؟

من از سال دوم در آزمونهای گاج که در آن زمان زیر نظر آموزشگاه ساعی بود شرکت می کردم و در آنها جزو نفرات برتر شهرستان بودم . در تابستان منتهی به سال سوم پسرخاله ام (رضا جوهری )مرا بیشتر با ازمونهای کانون آشنا کرد و از پارسال به غیر از سه  آزمون  در تمامی آزمونها شرکت نموده و جزو نفرات برتر کانون در شهر بوده ام

 

خب خوشحال میشیم در تمامی دروس روش مطالعه خود رو بگید

از ادبیات میخوام شروع کنم . من در مباحث ادبیات مثل تاریخ ادبیات و واژگان و آرایه که یک سری دانسته قبلی لازم است ابتدا به مطالعه می پردازم ولی در مباحثی مثل قرابت و زبان فارسی دانسته هایم را از طریق تست زنی محک می زنم. در مورد عربی تستهای کنکور سراسری و قواعد تدریس شده در مدرسه تنها منبعم بوده. در دین و زندگی حتی کتابمو هم نخوندم . بلکه کتاب کمک درسی ام تنها منبع بوده است برای زبان قواعد تدریس شده و دو تا کتاب مکمل تنها منابعم بودن. واسه درس فیزیک تمرینات کتاب جه در کنکور و چه در آزمونها نقش مهمی دارند. من ابتدا تمرینات کتاب را دوباره حل نموده و سپس به تست زنی تستهای کنکور پرداختم.واسه ریاضی منابع خوبی در بازار وجود دارن ولی منبع مناسب برای هر کس بطور جداگانه  تعریف می شود. من ابتدا تمرین تشریحی و سپس تمرین تستی می کنم.واسه زیست شناسی ترکیبی-مفهومی خوندن خیلی مهمه . مثلا وقتی تو سال سوم پلاناریا رو خوندم . سعی کردم که همه چیزو یادآوری کنم.نوع گوارش ، نوع تنفس نوع گردش خون و  نوع اتوتروف و یا هتروتروف بودن.واسه زیست شناسی اولویت باید کتاب باشد و بعد برای هم جنبه آموزشی کتاب تستی .واسه زیاد شرط  موفقیت سه کلمه ست.مرور.مرور.مرور. در مورد شیمی روش مطالعه ام سه مرحله ای بود. کتاب درسی جزوه معلم و سپس کتاب تستی . من زمین شناسی رو فقط مدیون کتاب هستم ولی پسرخاله ام و دوستاش جزوات میوه ای دوستش را می خوانند و از آن هم کاملا راضی هستند ولی خودم فقط کتاب می خونم

 

منابعت واسه هر درس؟

ریاضی رو من مهروماه انتخاب کردم . واسه شیمی پایه مبتکران و واسه شیمی پیش خیلی سبز.واسه فیزیک گاج نقره ای و ۳۰ سال کنکور. واسه زیست دوم خیلی سبز واسه زیست سوم هشت هزار تست و واسه ژنتیک تخته سیاه ، واسه پیش ۱ تخته سیاه و پیش ۲ خیلی سبز. واسه ادبیات پنج گنج و کشکول احمدآلی.واسه زبان کیاسالار و قواعد آقای احمدآلی و برای عربی کتاب ۴*۴ کانون  و واسه دین و زندگی گاج نقره ای

 

خب حرف آخر

راز موفقیت در مرورست.بخدا باور داشته باشیم که افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند بلکه کارها را به نحوی متفاوت انجام می دهند. تشکر می کنم از خانم کاکابرا و مامه زاده پشتیبانان عزیزم و دستبوس پدرزحمتکشم و مادر عزیزم هستم و واقعا ازشون تشکر می کنم

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 3335 شنبه 07 دی 1392 نظرات (7)

۱- امیر امین زاده (فیزیک )

۲ -مام سیده (فیزیک )

۳-مردانی (فیزیک)

۴- مصطفی نژاد (فیزیک)

۵-امین زاده (ریاضی )

۶-ایرانمنش (ریاضی)

۷-دیلمی راد (ریاضی)

۸-سیدصلاح کریمی (ریاضی)

۹-امیدوار(شیمی)

۱۰-دهری (شیمی )

۱۱-فلاحی (شیمی )

۱۲-نورانی (شیمی )

۱۳-حسن زاده(زیست )

۱۴-خفده (زیست )

۱۵-صادقیان(زیست)

۱۶-مهدوی (زیست)

 

لطفا دبیر مورد علاقه خود را به صورت کد ۴ رقمی (هر درس یک معلم ) به شماره ۰۹۳۰۴۲۲۰۰۸۷ ارسال نموده و شانس دبیر مورد علاقه خود را برای جاودانه شدن افزایش دهید. رای بیشتر = شانس بیشتر جهت شرکت در قرعه کشی ماهانه و تبلیغ بیشتر برای وبلاگ نیز همین شانس را به شما می دهد.لذا از دوستان خود نیز دعوت کنید تا در این نظرسنجی ویژه شرکت کنند

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 248 چهارشنبه 06 آذر 1392 نظرات (0)

ادبیات : گاج موضوعی                                 پنج گنج                                          میکروگاج

 

دین و زندگی: گاج نقره ای                           تخته سیاه                               خیلی سبز

 

زبان خارجه: مبتکران                    گاج                                خیلی سبز

 

عربی : گاج کامل                 ایادفیلی               فوت و فن

 

زمین : خیلی سبز                    جزوات میوه ای زمین شناسی                       کانون آموزش قلم چی

 

ریاضی:مهروماه                  خیلی سبز                         تخته سیاه

 

شیمی: مبتکران              خیلی سبز                     گاج

 

زیست: خیلی سبز                تخته سیاه            آبی کانون

 

فیزیک: گاج               سی سال کانون                     ده سال کانون

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 220 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (1)

با توجه به شرایط کنکوری که دارم و استارت زدن درس خوندن برای کنکورم امکان نوشتن یادداشت و دلنوشته هام رو  دیگه توو این وبلاگ ندارم . صرفا  بعضی وقتا فقط میام نکات کنکوری و از این جور موارد رو میزارم! که هم برای خودم یه سود و نفع علمی داشته باشه هم اینکه برای شما و دعای خیر کنید به حالم .

 

ممنون

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 1769 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (8)

انار خوش مزه ترين ميوه ی دنياست. مثلا اولين باران خوش بوی آبان ماه بيايد و تو چشم در چشم باران و دست در دست معشوقه ات پشت پنجره ی اتاق اولين انار خوش رنگ پاييز را بشكافی و خون آن دست های جفتتان را رنگين كند . شوخی كنيد ، گرمای بخاری باعث شود اين پنجره ی سرد بخار كند و از گرما عرق بريزد روی جان شيشه و پايين بيايد. بعد اين دانه های انار را كه ميخواهيد برداريد دست هايتان به هم گره بخورد و صدای خنده هايتان گوش رعد اسمان را كر بكند. سر آخرين دانه ی انار اصلا دعوايتان شود و اخر سر هيچكدام نتوانيد بخوريد . قل بخورد بيوفتد زير پايتان باز بخنديد انقدر بخنديد تا كل دنيا به شما حسودی كنند.

 

سيگار را لب پنجره خاموش كردم. از سرما ميلرزيدم و دستانم يخ زده بود. پنجره را بستم .چيزی زير پايم تركيد. خون جاری شد . آن آخرين دانه ی انار...

بالاخره هر دلی كه شكسته ميشود بهايی دارد.

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 230 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)
"کم سن و سال تر که بودم روزهایی که بارون میومد میرفتم زیر بارون و سرم رو به سمت آسمون بالا می گرفتم و‌دهنمو باز می کردم تا قطره های بارون چکه چکه برن تو دهنم "
این خاطره ی خیلی از ماهاست بدون آنکه فکر کنیم باران را خدا چرا آفرید؟
خداوند باران را آفريد 
تا وقتی كه شانه هايت از فرط بغض خيس است 
دستهايت را درون جيبت فرو ببری و آرام در سياهی نمناک باران غرق شوی
و خيسی گونه هايت را به نم نم باران ربط دهی تا آبرویت نرود
و بشر دوش را افريد
تا ميان حرف های قبل از خوابت
چشم هايت كه پر شد
يک دوش كوچک بگيری و
قرمزی چشم هايت را به داغی آب دوش نسبت دهی
آن وقت ميتوانی بيايی و با خيالی غمگين ولی راحت، سرت را روی بالش بگذاری
و چشم های نمناک و قرمزت را ببندی
تا فردا
ميان همهمه ای از روياهای ترسناک ولی شيرينت
از خواب بيدار شوی
دوش، بهترين اختراع نوع بشر بود...
باران ، غمگين ترين...
مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 372 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (4)

چند هفته پیش که بعد از مدتها تونستم برم سرم خاک پدربزرگم وقتی داشتم برمی گشتم قسمت مزار شهدای قبرستان شهرمون شلوغ بود. فکر کنم سالگرد یکی از شهدای خوش اسم شهرمون بود . یه یه لحظه خودمو گذاشتم جای پسری که بی پدر بزرگ شد. پدری که جونشو برای این کشور داد. به این فکر کردم که این پسر تا حالا چند بار با باباش حرف زده ؟ توو خلوتش ...  برای این پسر ،پدر میتونه یه قاب عکس کهنه باشه که هر شب رو تختش  و بغلش خواب میره . پدر میشه امید شیرزنی و مادری که هر شب پیش چشمام ذره به ذره آب میره .این پسر تا حالا از خودش که چرا اون باید تو این حسرت نبودن باباشش بسازه ؟که چرا چشماش از نگاه و از بودن باباش باید دور باشه ؟ پدری که تنها سهمش برای پسرش تو دو کلمه خلاصه میشه ! سهمیه ی کنکور.

اون پسر هیچ وقت آخرین روزی که باباش پیشش بود رو یادش نمیره. اون روز صبحونه رو با هم خوردند . بعدش رفت عکسا و وسایلش رو توی ساک چید ! ولی چه فایده که حالا اندازه ی یه دنیا توو اون خون جای خالی باباش حس میشه . جای خالی و نبودی که با چند تا استخوون و چفیه و پلاک پر نمیشه 

 

اون روز اون پسر وقتی پدرش داشت بندهای پوتینشو محکم می کرد ،پسر با خودش گفت که دیگه وقتی واسه دل دل کردن و دل دل زدن نیست . سرش رو گذاشت روو شونه ی باباش. باباش دست نوازش به صورتش کشید و گفت :" بابا جان! مرگ حقه ! یه روزی همه مون باید برگردیم پیش خدا"؟برام سواله که اون پسر چرا هیچوقت از باباش نپرسید که بابا مرگت حق من نیست ! 

اون پسر شاید مطمئن شده بود که این راه رفتنی برگشتی نداره . باباش میره  که حق عشقو از نامردی ها و کثیفی های دنیا بگیره . اون پسر شاید باباشو قسم داده باشه که نره ، که بمونه ! ولی خب حتی مادربزرگ خودمم می گفت کسی که با این شرایط اون موقع می موند مرد عاشقی نبود.بابای اون پسر رفتنش به پسرش به من به همه ی کسایی مثل من و پسرش ثابت کرد که علاج و راه چاره ای واسه درد عشق نیست

 

پسرش کم کم 25 سال سن داشت. اومد جلو و وقتی دید همینجوری خشکم زده ظرف خرمای پودرنارگیل زده رو تعارف کرد بهم . یه دونه برداشتم و گفتم قبول باشه !

 

منی که اون سال برای بابام پیرهن گرفته بودم هیچوقت نمیتونستم درک کنم که چه حالی داره که برای روز پدر آدم خرما بگیره! 

 

واسه روز پدر خرما بگیری

 

 

 

این اولین یادداشتم توو این وبلاگه...خدا کنه بتونم ادامه ش بدم ...

تعداد صفحات : 33

درباره ما
Profile Pic
یه وبلاگ آموزشی همراه با مصاحبه و نظرسنجی و تدریس نکات آموزشی دروس مختلف در پایه و پیش.ضمنا کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به مدیریت وبلاگ بوکانیان (شایان نعلبندی ) می باشد و هرگونه کپی برداری از لحاظ شرعی حرام مطلق است شماره تماس با مدیریت :09304220087 به خاطر بسپارید قندیل تندیس قطره هایی ست که تسلیم جاذبه ی آب و زمین نشده اند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشتر دوست دارید کدام مطالب در سایت قرار گیرند
    از عملکرد دهکده کنکور راضی هستید؟
    به دهکده خودمونی داوطلبان کنکور شهرستان بوکان خوش هاتن
    مدیریت وبلاگ :شایان نعلبندی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 495
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 815
  • بازدید سال : 25,707
  • بازدید کلی : 225,806
  • کدهای اختصاصی

    تعبیر خواب آنلاین

    
  • اس ام اس فارسی
  • دیکشنری

    کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

    الکسا

    ابزار وبلاگ


    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    


    داستان روزانه
    داستان کوتاه روزانه